Pe măsură ce perioada cadourilor se apropie de final, ne rămâne încă o tradiție de sărbători: să ne gândim la rezoluțiile de Anul Nou. Probabil că este potrivit ca după un sezon de răsfăț (financiar și /sau caloric), să decidem să ne schimbăm obiceiurile în noul an. Slăbește 7 kilograme! Exercițiu fizic de 5 ori pe săptămână! Economisește mai mulți bani! Gata cu puloverele urâte!

Și apoi, vino Ziua Îndrăgostiților, când ne așezăm pe canapea cu bomboanele de ciocolată, râdem cu partenerul de viață despre cât de rar am folosit acel nou abonament la sala de sport și ne întrebăm de ce nu am slăbit acele kilograme sau nu am economisit bani. Dacă îți sună cunoscut, nu ești singur. Cercetările indică faptul că doar 8% dintre oameni își îndeplinesc efectiv rezoluțiile de Anul Nou! Majoritatea rezoluțiilor cu privire la fitness durează, în medie, 8 zile.

Poate că nu abordăm așa cum trebuie aceste rezoluții…

Ce este o rezoluție?

Rezoluție = actul de … determinare a unei acțiuni, curs de acțiune, metodă, procedură etc.

= o decizie sau o hotărâre: a lua o hotărâre fermă de a face ceva.

= starea mentală de hotărâre, fermitate

Poate că rezoluțiile sunt greu de finalizat, deoarece acele cuvinte – determinare, fermitate – sunt dificile. Suntem hotărâți să acționăm într-un anumit mod. Avem așteptări ferme pentru rezultate specifice. Dar suntem încă oameni și trăim încă într-un mediu în continuă schimbare, care îi poate deraia chiar și pe cei mai puternici și tenace dintre noi.

Posibil ca problema noastră cu rezoluțiile este că ne fac obsedați de rezultat și de noțiunea de succes sau eșec. Dar răspunsul nu este să fugi la cealaltă extremă, să abandonezi cu totul practica auto-perfecționării. Este să găsim acel echilibru între efort și răbdare: să identificăm domenii de creștere, să apelăm la curajul de a ne transforma obiceiurile și, cel mai important, să facem acest lucru cu bunătate și compasiune pentru noi înșine.

Ar trebui probabil să gândim în termeni de intenții în loc de rezoluții. Intenția provine din limba latină intendere, „a-si îndrepta atentia”.

În timp ce rezoluțiile sunt ferme și dure, intențiile sunt flexibile. Sunt despre locul în care ne îndreptăm atenția. Sunt despre a fi conștienți.

Iată un minighid practic de a privi la rezoluțiile și intențiile pentru Anul Nou

1.Luați în considerare intențiile voastre

Cele mai frecvente rezoluții sunt să slăbești, să economisești bani și să te organizezi. Toate acestea sunt practici valoroase și sănătoase. Dar de ce sunt acestea intențiile tale? Vrei să te simți mai bine în legătură cu corpul tău? Știi că nu va trebui să îți faceți griji  în privința banilor la pensie? Nu mai pierzi timpul căutându-ți toate lucrurile dimineața? Onorarea sensului din spatele unei acțiuni ne ajută să ne menținem hotărârea pentru o perioadă mai îndelungată.

  1. Concentrează-te pe proces, nu pe rezultate

Rezoluțiile precum „a slăbi” și „a te organiza” se concentrează complet pe un rezultat, fără identificarea unui proces pentru cum să ajungi acolo.

Studiile ne arată că, atunci când ne concentrăm pe proces și modul practic de a face lucrurile, în loc de rezultate, vom avea mai mult succes in a ne urmări scopurile. 

În loc să vă concentrați asupra „pierderii a 10 kilograme”, încercați să vă concentrați asupra mersului pe jos mai mult sau a mânca mai sănătos, fără zahăr și pâine – probabil că veți ajunge să pierdeți în greutate în acest proces. Și probabil vă veți bucura de călătorie mult mai mult.

Focusul rezoluției noastre ar trebui să fie procesul – momentele în care va avea loc transformarea – mai degrabă decât rezultatul efectiv.

  1. Schimbă-ți bucla de obiceiuri

Transformarea de sine începe cu conștiința de sine. Mai întâi îndreaptă-ți atenția asupra obiceiurilor pe care ai dori să le schimbi și observă ce te face să menții aceste obiceiuri. Dacă dorești să cheltuiești mai puțini bani, de exemplu, ia-ți ceva timp să observi cum, când și de ce cheltui bani. 

Charles Duhigg, în Puterea obișnuinței, susține că una din cheile schimbării comportamentelor noastre este înțelegerea buclei de obiceiuri – indiciile care declanșează o anumită acțiune și recompensele care ne determină să continuăm să o facem.

Așadar, aruncă o privire atentă asupra obiceiurilor tale care nu sunt atât de sănătoase, care susțin în prezent comportamentele pe care vrei să le schimbi în anul următor. Duhigg scrie: „Odată ce rupi un obicei în componentele sale, poți să te joci cu ele”. Poți găsi mici modificări ale rutinei tale, care tevor ajuta să-ți schimbi obiceiul.

Până la urmă, cuvântul „rezoluție” este derivat din latina resolvere, care înseamnă „a se reduce în forme mai simple”. De aici ar trebui să începem.

  1. Fii bun cu tine

Indiferent ce intenții ne-am propune, vor exista zile și săptămâni în care nu ne vom ridica la înălțimea așteptărilor noastre. O lecție fundamentală pe care o învățăm prin practicarea mindfulness este că începem din nou în mod constant – în fiecare zi, cu fiecare respirație. Ne așezăm să medităm și trăim un scurt moment de conștientizare. Atunci mintea noastră începe să vorbească, să planifice cina și să se îngrijoreze de copii.  Când mintea rătăcește, ne readucem atenția cu atenție asupra respirației, fără a ne judeca sau a ne critica. Momentul în care observăm că mintea noastră a rătăcit este momentul înțelegerii – observarea acțiunii minții este practica în sine.

Același lucru este valabil și pentru rezoluții. Când deraiăm de la drum, ne putem readuce atenția în mod intenționat cu ușurință și fără judecată. Acesta este cu adevărat scopul stabilirii rezoluțiilor – aducerea unei conștientizări blânde asupra comportamentului nostru, recunoașterea momentului în care am rătăcit și reluarea procesului. Și din nou…

  1. Luați în considerare alternative ale rezoluțiilor

Dacă presiunea Rezoluțiilor de Anul Nou este prea mare, ia în considerare câteva modalități alternative de a-ți stabili intențiile pentru anul următor:

  • desenează un Visual Board : include fotografii care reprezintă ceea ce vrei pentru tine în anul următor. Este o modalitate excelentă de a avea o amintire vizuală a intențiilor tale. Imaginile cu fructe în formă de inimă, yoghini în mișcare și lumânări strălucitoare ți-ar aminti ușor să mănânci alimente sănătoase, să faci mișcare și să-ți faci timp pentru liniște.
  • alege un Cuvânt al Anului: Mulți oameni au adoptat tendința de a alege un cuvânt pentru anul nou – cum ar fi respirație, încredere, dans, zbor – care semnifică sentimentele, atitudinile și comportamentele pe care le doresc în anul următor. Acest cuvânt îți poate ghida alegerile și acțiunile – în loc să-ți setezi așteptări rigide, te poți întreba dacă un anumit comportament se aliniază cuvântului și intențiilor tale pentru Noul An.

În cele din urmă, rezoluțiile de Anul Nou sunt legate de creștere și evoluție. Sunt despre a aduce sănătate, bucurie și ușurință în viața noastră. Cu mindfulness, putem aduce conștientizare obiceiurilor noastre și putem avea compasiune și bunătate în timp ce căutăm o transformare semnificativă.

Articol adaptat din Left Brain Buddha

Ti-a placut articolul? Aboneaza-te GRATUIT pe e-mail