Select Page

MBSR
STANDARDUL DE AUR AL PROGRAMELOR DE MINDFULNESS DIN LUME

Cel mai documentat și studiat program de mindfulness din lume, MBSR are o istorie de 40 de ani și mii de cursanți.

Predat de profesor acreditat internațional, în urma unui proces amplu de învățare și practică, în conformitate cu standardele internaționale de acreditare.

Cursul constă în 8 sesiuni săptămânale, live pe Zoom, de cca 2,5 ore fiecare plus o zi de retreat individual, online, pe Zoom. In total peste 30 de ore de explorare și practică ghidată în grup.

 

MBSR a fost dezvoltat începând din 1979 de PhD Jon Kabat-Zinn la Universitatea de Medicină din Massachussets. De-a lungul celor 40 de ani de aplicabilitate, au fost efectuate mii de studii științifice care au concluzionat că practicarea mindfulness are beneficii în reducerea stresului, gestionarea durerii, ameliorarea anxietății și depresiei. În zilele noastre, mindfulness a ieşit din domeniul pur medical, aceste metode găsindu-şi aplicabilitate, cu un remarcabil succes, în numeroase domenii precum educație, companii, antreprenoriat, politică, armată, etc.

 

TEMATICA ȘI STRUCTURA CURSULUI
Săptămâna 1 Ce este Mindfulness? Câtă vreme respirăm, e mai mult bine cu noi decat rău
Prin activitățile experiențiale de alimentație mindful, respirație și meditație de scanare corporală, practicăm trezirea din pilot automat, acordând atenție senzațiilor din corp, minte, emoții și aspectelor din experiența noastra de zi cu zi, cu o minte a începătorului, curiozitate, deschidere, acceptare și bunătate, cât de bine putem.
Săptămâna 2. Percepția și răspunsul creativ la stres. Cum percepem lumea și pe noi înșine
Explorma modul în care percepem lumea și relația dintre interpretarea noastră asupra unui lucru și ceea ce există de fapt. Cultivăm semintele celor 8 atitudini ale mindfulness-ului.
Săptămâna 3. Mindfulness în mișcare. Puterea și plăcerea conștientizării momentului prezent.
 Călătoria noastră de descoperire continuă pe măsură ce participăm la și investigăm experiența noastră despre cum stau lucrurile în corp și minte în momentul prezent. Printr-o serie inter-relaționată de practici de mindfulness de mișcare, așezați și mergând, învățăm să ne familiarizăm cu modelele noastre de percepție, reactivitate și răspuns. Cu această conștientizare, putem descoperi bucuria de a fi, valoarea de a aprecia viața așa cum este ea și puterea de a alege cum să fim cu experiența noastră actuală.
Săptămâna 4. Ce imi creează stres? Invățăm despre tiparele reactivității la stres
Continuăm să explorăm modul în care percepția noastră asupra dificultăților sau a durerii ne modelează experiența stresantă. Explorăm modul în care mindfulness susține ancheta noastră asupra modelelor noastre obișnuite de reactivitate la stres și înțelegerea lor ca parte a condiției noastre umane naturale. Explorăm modul în care cultivarea curiozității și deschiderii ne poate ajuta să învățăm noi modalități de a ne raporta atât la factorii de stres intern, cât și la cei externi. Învățăm cum să domolim rezistența la experiență, să reducem suferința și să ne redresăm mai repede din momentele stresante.
Săptămâna 5. Lucrăm cu stresul. Răspundem cu înțelepciune, nu reacționăm automat. Gestionăm gândurile și emoțiile dificile
Ne consolidăm capacitatea de a recunoaște și de a fi cu toate aspectele experienței noastre actuale, fără așteptări sau preferințe. Observăm cum emoțiile și gândurile vin și pleacă, la fel cum respirația și senzațiile corpului vin și pleacă. Practicăm relaționarea cu gândurile și emoțiile ca aspecte ale experienței noastre și le ascultăm mesajele cu mai multă claritate și respect. Pe măsură ce ne înlocuim reactivitatea automată cu un răspuns mindful, învățăm cum să susținem o atenție calmă și prietenoasă în fața stresului. Experimentăm cum acest lucru poate ajuta la recuperarea noastră rapidă din situații provocatoare atunci când ele apar în viața noastră.
Săptămâna 6. Comunicarea conștientă. Mindfulness in relații
  • Conștientizarea emoțiilor 
  • Ascultarea conștientă
  • Reglarea emoțională . Ne trăim emoțiile fără a ne lăsa copleșiți de ele.
Săptămâna 7. Alegeri de stil de viață. Cum pot să am cel mai bine grijă de mine?
  • Ce ne dorim cu adevărat? 
  • Facem alegeri sănătoase
  • Compasiunea de sine
Săptămâna 8. Integrarea Mindfulness-ului in viata mea de zi cu zi
  • Cum integrăm practica mindfulness în orarul zilnic?
  • Impărtășim experiența individuală 
  • Cum mă simt acum,după cele 8 săptămâni de curs?​

Detalii organizatorice

Cursul începe în 26 mai 2021, de la ora 18.30, in format online, pe Zoom.

Ziua de retreat este în 4 iulie 2021, între 10.00 – 16.00, in format online, Zoom.

Înscrierile se fac în limita a 8 persoane, pe baza interesului tău și a unei discuții preliminare.

Ofer 2 locuri pro bono acelora dintre voi care simt că au nevoie de acest program dar nu au disponibilitate financiară.

Liliana Paraipan, profesor acreditat

Liliana Paraipan are o carieră  profesională ce numără 10 ani de experiență în domeniul pieței financiare și alți 15 ani de antreprenoriat în domeniul wellbeing. Începând cu 2012 însă, a întâlnit practica mindfulness și asta i-a schimbat viața în bine. „Mindfulness m-a reînvățat să fiu bine cu mine și să fac față cu reziliență situațiilor provocatoare din viața mea.  Iar în 2017, am decis să mă dedic total acestui domeniu, astfel că m-am certificat și specializat în mindfulness, mai exact metoda MBSR (Mindfulness based Stress Reduction).” A urmat numeroase cursuri de pregătire la Oxford University Mindfulness Centre, Center for Mindful Self-Compassion, Search Inside Yourself (Google). În 2021 a obținut specializarea de Senior Practitioner de la NeuroMindfulness Institute.
Este în primul rând practicant și apoi profesor de mindfulness, scopul Lilianei fiind acela de  oferi clienților  programe personalizate aplicabile imediat în viața reală, menite să aducă echilibrul și bucuria.
„Programul m-a ajutat sa inteleg mai bine ceea ce gandesc si simt. Am devenit mai constienta de Viata care traieste prin mine, la fel cum traieste prin orice alta fiinta din Creatie, odata cu fiecare bataie a inimii mele (m-au ajutat mult exercitiile de scanare corporala, mai ales constientizarea din zona Inimii). De-a lungul celor 4 sesiuni, mi-am definit mai clar si in mod distinct cumva Sufletul, Mintea si Corpul fizic, putand sa analizez diferentiat la nivelul acestora. Am primit niste instrumente foarte utile de a lucra in continuare cu mine pentru atingerea si pastrarea echilibrului interior. Si pentru a cultiva compasiunea, bunatatea si iubirea fata de Fiinta care sunt in prezent – merit aceeasi grija si blandete dupa cum o merita si o acord si celor din jurul meu.” Andreea Ionescu

„De catva timp subiectul ma intereseaza iar pandemia si izolarea impusa mi-a procurat timpul necesar. Programul propus de Liliana mi s-a parut o introducere excelenta in subiect dar de fapt a fost mult peste asteptarile mele. Cu multa seriozitate, profesionalism, dedicatie si marinimie Liliana a alcatuit o incursiune sistematica si explicita, uimitor de cuprinzatoare a metodei. Cu rabdare si blandete, palpabile chiar si in mediul virtual, Liliana ne-a condus prin labirintul personal si interpersonal, invatandu-ne sa contemplam si sa primim trairile interne la nivel fizic, mental si emotional. A fost o experienta nesperat de satisfacatoare care mi-a permis sa simt si sa inteleg contributia pozitiva a practicii in viata de zi cu zi. Multumesc Liliana!” Simona Grossman

„Am participat la un Program cu adevarat special. Intr-o abundenta de programe si cursuri de dezvoltare personala simt ca acest Program mi-a transmis ceva ce vreau sa iau cu mine in viitor. Inca de acum cativa ani am citit despre Mindfulness. Suna la moda si exotic. Ceva m-a atras in mod special insa. Este una dintre experientele acelea despre care spunem „DA”, asta este pentru mine. Intr-o perioada asa de tulbure (de viata, social, politic, etc), apele mele s-au limpezit si aveam nevoie de asta ca de aer. Mindfulness este o practica minunata pentru mine. Nu este teoretic sau de pus in sertar. Am lucrat cu mine, cu corpul meu, cu emotiile mele, cu sufletul meu, ghidata de un om minunat, care simt ca lucreaza cu pasiune si mai ales compasiune. Mindfulness pentru mine nu mai este doar un termen modern, exotic, cool ci este un mod de lucru cu mine care sper sa imi devina stil de viata. Multumesc cu recunostinta Liliana pentru tot ce ne-ai transmis! Imi doresc sa te revad pe viitor si sa invat de la tine ce simti sa impartasesti cu noi!.” Ioana Manolescu

Mindfulness este practica viitorului, o abordare diferita pentru cei in cautarea spiritualitatii, a sinelui, a evolutiei vibratiei interioare… D-na Liliana Paraipan este persoana cea mai potrivita pentru inceperea unei astfel de calatorii. Daca vrei sa schimbi lumea, incepi cu tine.” Narcisa Miercan

Înscrie-te gratuit la minicursul de 5 zile mindfulness

Alătură-te comunității Mindfulness Romania pentru a primi cele mai noi articole, sfaturi și meditații ghidate direct în căsuța ta de e-mail. 

Te-ai înscris cu succes la minicursul gratuit! Verifică-ți căsuța de e-mail pentru a începe minicursul!