În urmă cu mai bine de 10 ani, a trăi în prezent era ceva SF pentru mine. Eram prinsă într-o alergătură frenetică între mai multe proiecte profesionale mari care presupuneau să călătoresc mult, să conduc echipe și să gestionez bugete si contracte de zeci de mii de euro, familia mea cu cei 3 copii și muuulte alte responsabilități și obligații sociale. Așa că a-mi lua câteva minute să fiu cu mine, să mă simt, să-mi urmăresc respirația era ceva după care tânjeam dar credeam că nu le pot face niciodată. Însă, viața mi-a demonstrat că acea alergătură și lipsă de timp care a devenit emblematică pentru vremurile pe care le trăim nu este ceea ce mă definește ci, din contră, vine din exterior, din condiționări și din ce am învățat că trebuie. Și am învățat asta după ce am pierdut ceva prețios pentru mine. Incet incet, mi-am propus să încetinesc ritmul și să-mi dau momente scurte de prezență. Fie că asta însemna să-mi iau câteva secunde să privesc cerul, să mă opresc și să respir conștient 5 respirații complete sau să fiu acolo cu corpul și mintea când cineva drag îmi vorbea. Pentru mine, a fi prezentă a început ca o practică de câteva minute zi de zi. Mai apoi, am descoperit mindfulness și am învățat cum să practic starea de prezență sistematic, folosind instrumente specifice.

Ceea ce eu îmi propun aici este să împărtășesc cu tine 3 practici simple care mie imi sunt de ajutor să trăiesc în prezent și mai aproape de ființa mea.

1/ Conectarea de dimineață

Obisnuiesti ca primul lucru pe care-l faci dimineața când te trezești să-ți verifici telefonul? Cum te simți făcând asta? De cele mai multe ori, acest obicei te duce cu mintea la tot ce ai de făcut în ziua respectivă, ceea ce te aruncă deja în agitația zilei ce abia începe. Ceea ce eu am încercat și îmi face bine este să îmi iau primele 5 minute imediat ce mă trezesc și să fac o scanare corporală rapidă. Intru astfel in contact cu mine..înainte sa mă uit la telefon, mă uit cu atenție la mine..cum îmi simt respirația în dimineața asta, cum îmi simt corpul. Incep ziua cu a fi atentă la nevoile mele și nu cu a răspunde cerințelor din afara mea.

2/ Întreabă-te cât de des poți “De ce fac asta acum?”
Ne trezim de multe ori cu agenda plină și ne dorim ca ziua să aibă mai mult de 24 de ore ca să putem bifa tot ce avem acolo de făcut..un exercițiu care pe mine m-a ajutat enrom să conștientizez ce este în spatele acelei agende pline a fost să mă intreb din ce in ce mai des De ce fac asta acum? Pentru fiecare acțiune din agendă, întrebă-te De ce fac asta acum? Cum mă simt făcând lucrul asta? Uneori va fi provocator să accepți realitatea. Chiar dacă nu poți schimba ceva acum, devii conștientă și setezi intenția de a schimba ceva cu privire la acel aspect.

3/ Alege să practici meditația, fie și 5 minute zi de zi. 
Ce am învățat eu este că meditația este o ocazie fantastică de a învăța să stai cu incertitudinea și lipsa de control. Și e o lecție extrem de valoroasă pentru vremurile în care trăim. Totul în lumea fizică din jur devine incert, iar reperele noastre exterioare se năruiesc unul câte unul. In meditație nu ne putem controla mintea, ceea ce învățam să facem este să observăm ce se întâmplă, cu blândețe și acceptare. Cum ar fi să transpunem această învățătură în viața noastră și să învățam să curgem cu viața fără să ne mai luptăm cu ea?

Sper să-ți fie inspirație,

Cu inimă deschisă,

Liliana

 

Ti-a placut articolul? Aboneaza-te GRATUIT pe e-mail