Odată cu pandemia, ce s-a schimbat în activitatea ta? Cât de dificil este să rămâi mindful în aceste vremuri atât de provocatoare? Dată fiind ponderea mare din timpul nostru pe Pamânt dedicată job-ului, ar fi păcat să nu învățăm să ne bucurăm de el. Dar dacă ne simțim mereu stresați și sub presiunea că avem prea multe de făcut într-un timp prea scurt,  ce putem face să transformăm acest timp într-unul al bucuriei și stării de bine?

Practica mindfulness ne oferă unul dintre răspunsuri, iar Thich Nhat Hanh, unul dintre maeștrii zen considerat a fi părintele mindfulness în Occident, ne oferă o listă de acțiuni simple pe care le putem introduce în viața noastră de zi cu zi pentru a ne găsi echilibrul și pentru a ne schimba atitudinea pe care o manifestăm în general față de job.

Iată 15 practici simple despre care Thich Nhat Hanh spune că le putem face  pentru a aduce mindfulness-ul în munca noastră, fie ea acasă sau la birou:

  1. Începe-ți ziua cu 10 minute de ședere în meditație.

 

  1. Fă-ți timp să te așezi și să te bucuri că iei micul dejun acasă.

 

  1. Fii în fiecare zi recunoscător pentru că trăiești și că ai 24 de ore cu totul noi de trăit.

 

  1. Încearcă să nu îți împarți timpul în „timpul meu” și „muncă”. Tot timpul poate fi al tău dacă rămâi în momentul prezent și păstrezi legătura cu ceea ce se întâmplă în corpul și mintea ta. Nu există niciun motiv pentru care timpul tău la muncă să fie mai puțin plăcut decât timpul petrecut oriunde altundeva.

 

  1. Rezistă dorinței de a efectua apeluri pe telefonul mobil în timp ce te afli în drum spre și de la serviciu sau în timpul deplasării către anumite programări. Permite-ți în acest răstimp să fii doar cu tine, cu natura și cu lumea din jurul tău.

 

  1. Aranjează-ți o zonă de respirație la locul de muncă, unde poți merge pentru a te calma, a te opri și a te odihni. Fă periodic pauze de respirație pentru a te întoarce în corp și pentru a-ți readuce gândurile în prezent.

 

  1. La ora prânzului, mestecă și mănâncă doar mâncarea și lasă deoparte temerile sau grijile. Nu mânca prânzul la birou. Schimbă mediile ambientale. Mergi la o plimbare.

 

  1. Fă-ți un ritual din consumul de ceai. Oprește-te din muncă și privește adânc în ceaiul tău pentru a vedea tot ceea ce l-a creat: norii și ploaia, plantațiile de ceai și lucrătorii care recoltează ceaiul.

 

  1. Înainte de a merge la o întâlnire, vizualizează pe cineva foarte pașnic, atent și priceput ca fiind împreună cu tine. Refugiază-te în această persoană pentru a te ajuta să stai calm/ă și liniștit/ă.

 

  1. Dacă simți furie sau iritare, abține-te să spui sau să faci ceva imediat. Revino la respirație și urmează-ți inspirul și expirul până te calmezi.

 

  1. Exersează să îți privești șeful, superiorii, colegii sau subordonații ca pe niște aliați și nu ca pe niște dușmani. Recunoaște că a lucra în colaborare aduce mai multă satisfacție și bucurie decât a lucra singur. Știi că succesul și fericirea tuturor sunt propriul tău succes.

 

  1. Exprimă-ți în mod regulat recunoștința și aprecierea față de colegii tăi pentru calitățile lor pozitive. Acest lucru va transforma întregul mediu de lucru, făcându-l mult mai armonios și mai plăcut pentru toată lumea.

 

  1. Încearcă să te relaxezi și să te echilibrezi înainte de a pleca acasă, astfel încât să nu îți aduci energia negativă acumulată sau frustrarea acasă.

 

  1. Ia-ți puțin timp pentru a te relaxa și a te întoarce la tine când ajungi acasă înainte de a-ți începe treburile casnice. Recunoaște că multitasking înseamnă că nu ești niciodată pe deplin prezent/ă pentru un singur lucru. Fă câte un singur lucru pe rând și acordă-i atenția ta deplină.

 

  1. La sfârșitul zilei, ține un jurnal cu toate lucrurile bune care s-au întâmplat în ziua respectivă. Udă-ți semințele bucuriei și recunoștinței în mod regulat pentru a putea crește.

Articol tradus și inspirat “15 Practical Ways to Find Your Zen at Work”, Huffington Post