În ultima vreme, oamenii apropiați sau mai puțin apropiați care află că mă specializez în meditație și mindfulness, mă întreabă deseori despre cum m-a ajutat pe mine, personal, această practică? Mi-am propus să împărtășesc aici, cu voi, cele mai importante schimbări pe care le-a adus mindfulness în mine și viața mea…

În primul rând, mindfulness m-a reînvățat “să fiu” deoarece, trebuie să recunosc, ultimele 2 decenii din viața mea au fost mai mult despre a face decât despre a fi. M-a ajutat să ies din modul de a face și a intra într-o stare de prezență, de simțire, de conștientizare a gândurilor și emoțiilor fără să acționez imediat. Există în continuare impulsul de a acționa, mintea mea știe aproape întotdeauna ce e de făcut într-o situație sau alta, însă am învățat că de multe ori, mintea ne arată drumul cunoscut, automat. A fi în prezent ne oferă de fapt posibilitatea schimbării, ne dă opțiunea de a alege diferit. Ne scoate din starea de pilot automat. 

Totodată, mindfulness mi-a dat ocazia să fiu atentă și să recunosc modalitățile în care reacționez în mod obișnuit la anumite situații din viața mea..cum fac tot ce pot ca să evit un conflict, de exemplu. Sau cum îmi asum responsabilități în locul altora. Sau cum vreau să controlez situația în cele mai mici detalii.Sau cum obișnuiam să mă țin super ocupată, nelăsându-mi timp să respir, să fiu cu mine, să fiu pur și simplu. Cu ajutorul practicii mindfulness, pot să schimb aceste obiceiuri, cu blândețe, compasiune de sine, fără critică și judecată. Vă asigur că nu e treabă simplă, dar merită.

De asemenea, practicarea meditației ca modalitate formală de a practica mindfulness-ul m-a ajutat să mă reconectez cu corpul meu, să redevin conștientă de mesajele pe care mi le transmite, să-l ascult atunci când am de luat o decizie de exemplu…pentru că știm doar, corpul nu ne minte niciodată și este un instrument prețios pe care deseori îl ignorăm…cea mai utilă meditație pentru mine în acest sens a fost scanarea corporală...practicată zilnic, dimineața sau seara, cel puțin de 6 ori pe săptămână, scanarea te reîmprietenește cu corpul tău…dacă vrei să încerci o meditație de scanare a corpului în limba română, ai aici o înregistrare de-a mea…da-mi feedback dacă te-a ajutat!

Mindfulness m-a ajutat să mă cunosc mai bine, să mă văd pe mine însămi în afara identității mele sociale sau profesionale, să fiu mai conștientă de valorile și nevoile mele.  M-a ajutat să mă raportez la ceea ce este în interiorul meu mai mult decât la circumstanțele exterioare. Să țin cont mai mult de feeling, de intuiție și mai puțin de prejudecăți, de așteptările celor din jur, de calea bătătorită. Și să iau decizii mai în acord cu sufletul meu. 

Nu în ultimul rând, mindfulness m-a ajutat să comunic mai bine cu cei din jurul meu. Pentru că dacă devii conștient cu adevărat de ce simți într-un moment anume, de ce gândești despre un subiect anume și totodată ești prezent în relația cu persoana din fața ta, poți exprima mai bine cine ești și ce vrei, cu deschidere, onestitate și empatie. 

Pe scurt, mindfulness m-a învățat să fiu mai bine cu mine, cu cei din jurul meu și mai mulțumită cu viața mea.

Ceea ce vreau să adaug este că mindfulness înseamnă mai mult decât orice practică și angajament. Nu e suficient să citești despre mindfulness sau să știi ce înseamnă la nivelul minții doar…trebuie să simți, să te simți, să fii cu tine. Atât prin practici formale, cum ar fi meditația zilnică dar și prin variante informale cum ar fi spălatul pe dinți sau mâncatul unei anumite gustări zilnice, încercând să fii total prezent și atent la fiecare mișcare, senzație, gând sau emoție care apare în acele momente…

Dacă vrei să experimentezi meditația mindfulness alături de mine, vino la Atelierele de Meditație și Mindfulness pe care le organizez în această toamnă la București și Sibiu și fă primul pas spre prezență. 

Te aștept cu drag!

 

Ti-a placut articolul? Aboneaza-te GRATUIT pe e-mail